God morgon alla glaaaada!

Jag ber om ursäkt för min bloggtorka som har varit! *fy skäms* Jag har gjort så mycket annat roligt än att sitta vid datorn! Men nu är jag tillbaka igen, så lugn ;)

Det har ju varit påsktider, och min påsk har varit helt underbar! Hur trevlig som helst! I fredags morse följde danne och jag med dannes far till utanför Kolsva, till Bubbarsbo! Där hälsade vi på dannes farbror med fru och barn. Fikade och pratade lite, jag fick smaka någon finsk dessert specialitet; "memma". Har ni ätit det förut? Jag hade aldrig hört talas eller sett det förrut. Man skulle ha socker och grädde på. Det smakade lite som grovt grovt bröd :) Man måste ju testa iaf! Efter ett tag kvar hos dom, så åkte vi hem till Köping igen, hem till dannes far för lite mer fika och grejjer! Sen åkte vi med daniels bror ut till Valskog där dannes mamma och man håller till. Där vart det ännu mer påskmat, godis, vin och efterrätt och en massa kortspel - chicago! Hur trevligt som helst! På kvällen åkte vi hemåt igen och då tog vi det bara lugnt, kollade på filmen "hans & hennes" som gick på tv hihi.

Dagen efter, påskafton, så gick vi till furan och köpte baguette + kyckling curry röra för att äta till frukost, lyxfrukost med tanke på kalorierna hihi ;) Sen gick vi hem och mös och åt, sen gick vi ut i spåret för att gå en snabb, lång promenad. Men det fanns bara ett spår framme ur snön, och det var ca 3-3,5km så vi gick ett varv sen runt stan för att få gå lite längre, så himla skönt!! Senare på eftermiddagen kom min mammi med en massa påskmat som vi skulle äta, hur mysigt som helst :) tack mammi! Sen babblade vi, kollade på film och spelade kort. Sen var det sent helt plötsligt. Men det var riktigt trevligt iallafall tycker jag!

Sen har min telefon gått sönder på riktigt nu också, sist jag sa att den var trasig, så var det bara batteriet som var helt slut. Men eftersom jag nyss hade laddat den då, och det inte hade pipit att batterinivån var låg så tänkte jag inte på det. Den gick alltså att starta efter ett tag då. Sen på påskaftonskvällen hade mobilen legat i sovrummet på laddning ett bra tag - så jag hade alltså inte ens rört den. Men när jag drog ur sladden och skulle svara på ett sms jag hade fått, så vart displayen helt vit och ljusblå? Startade om den några gånger för att jag trodde det skulle försvinna, men nu funkar inte displayen över huvud taget. Så jag har fått lånat en gammal nokia av dannes pappas granne Lennart :-) wiiiiihoo! Jag ska gå ner till the phonehouse och få be om att skicka den på lagning! Hoppas de går bra.. eftersom jag har abonnemang :/ men men.. har telefon nu iaf! MEN inga nummer.. dom följde tydligen inte med på sim-kortet! Ni får ju gärna skicka ert nr :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!