Haircut

God morgon alla pigga och glada!

Här ligger jag i sängen och gäspar, framför vakna med de voice :) Är hungrig, men vill inte äta innan jag ska gå ut och gå min runda. Jag ska bara dricka en kopp svart kaffe! You know why.. Bättre att äta efteråt. Om jag äter innan jag går, förbränner jag bara det som jag just åt + att jag lättare får håll då, inte skönt! och om jag äter efter, så förbränns det jag åt igår istället (eftersom jag inte har tankat på med nytt) + att förbränningen håller igång under hela dagen :) Det kan behövas efter gårdagen! hihi 

Danne lagade sin jätte goda köttfärssås med bl.a chili och vitlök igår. Spagetti till är ju självklart! och riven ost på..(ooops) Receptet, det tänker jag inte avslöja här (mohahaaha!!) Mamma kom förbi här precis när maten vart klar igår, med jordgubb, rabarber och vaniljpaj! och strumpor fick jag också! Hon är underbar, min mamma! :) Hon fick ju självklart också äta, och hon gillade det! Sen åt vi paj, babblade, kollade på tv, degade i soffan och hade det riktigt mysigt! Hur gott som helst, men onyttigt!

Det var en trevlig dag igår, full rulle hela dagen! Jag var med Gun halva eftermiddagen också, jag var med henne när hon skulle klippa sig också. Jag satt och kollade i tidningar med olika frisyrer. Vill ju göra något nytt med mitt hår. Men hittade ingen som jag kände att "jaaaa sådär vill jag ha!" Men frågade om råd av frisören om hårfärgning, om det ens gick att färga mitt hår ljusbrunt, eftersom jag har färgat mitt hemma och att det är näst intill svart! Men hon sa att man kan inte göra det på en gång, man får göra typ lite ljusare, en sak i taget, "annars sliter det för mycket på håret". Men åh, hatar när dom säger så.. så jävligt har det inte slitit på mitt hår förrut när jag har färgat, mitt hår är inte ett dugg slitet just nu heller! men jaja! Lika bra och lyssna. Annars får jag göra som jag hade tänkt innan, göra allting hemma. Först i med blekning, sen skölja ur och de, sen färga igen - fast i med ljusbrun färg. Kan funka, Jeanette har ju gjort de, och hon har håret kvar o allt, så.. vi får se! ;)


Har funderat på att klippa en längre page, som går en liten bit nedanför hakan fram, kortare på ena sidan, och som sen blir LITE kortare bak i nacken + snedlugg. Bilden ovanför är några exempel på heta frisyrer! Men vet inte om jag törs det, kommer förmodligen att ångra mig ett tag efter, och sakna mitt hår som bara den! Löshår är liksom inte samma sak, inte för att jag har testat det, men det är ju iaf inte mitt hår då! Gillar inte, haha! När jag berättade det för danne, om att färga ljusbrunt.. så fick han hundögon och sa "men jag tycker ju att du är såå fin i mörkt hår" aww sötnosen! Vi får se hur det blir med den saken, så att säga!

När jag har kommit hem efter min runda, så ska jag och elsa bada badkar! :)

puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!