Ett nytt vardagsrum!

God morgon!

Sovit gott? Det har jag, Mmmm. Tänkte berätta att helgen har varit extremt lugn :) I fredags vart det en massa fredagsmys. Maten som Daniel lagade till oss var huuuuur god som helst! Vet inte vad man ska kalla maträtten eftersom han har kommit på det alldeles själv. Men det var ris som han fyllde upp en ungsform med, sen hade han kassler, röd chili, ananas, grädde, ketchup, kryddor m.m. som han stekte och gjorde som en sås till, sen hällde han över allt i ungsformen och in i ugnen i ca 20 min. Det var lyckat iallafall!

I lördags vart det mega-lugnt. Vi skulle egentligen åkt ut på isen med Dannes pappa, men det vart inställt. Vi var hemma och segade oss då istället. Lite senare på eftermiddagen gick vi och handlade lite frukost typ. Vi skulle baka, kolla melodifestivalen, dricka vin m.m hade vi tänkt. Men det vart inte så, för jag sov bort nästan hela lördagskvällen... inte roligt. Men så kan de bli ibland, och jag antar att jag behövde det?

I Söndags kom min mamma och Lotta (min moster) över till oss en sväng. Danne & jag fick två jätte fina pelagoner i olika nyanser av vitt/rosa/rött. tack Lotta! :) Sen skulle vi åka till Eskilstuna och gå in på en affär som heter Underbara Hem. Ingen av oss hade varit där förrut. Vi har pratat om att åka dit, men det har aldrig riktigt blivit av bara. Men igår var vi iallafall där. Direkt när man klev in blev man helt till sig. Det fanns så sjukt mycket grejjer, fina grejjer!! Affären var rätt stor, och fullproppad med underbara heminrednings-prylar/möbler/textilier m.m!! Och det var ju såklart bara sånna där saker som jag vill ha... och jag är ju tvungen att titta på allt. och då menar jag allt! Så vi vart ju där i några timmar, alla lika shopping-galna (förrutom danne skulle jag egentligen sagt, men till och med han vart lite shoppingsugen där inne ;) Men mamma var värst, hon handlade för 22 tusen i den äffären! och då vart det; 3 stora ljusa tavlor, 1 mörkgrå dubbeldivansoffa, ljust soffbord, vita stora orkidéer osv osv...



Men vi (jag&danne) kom iallafall hem med
;
* 1 par nya vita gardiner till vardagsrummet, 
* 1 ny taklampa i rotting (vit) till vardagsrummet, 
* 1 ny servis i 18 delar (svartvitt),
* 1 vit doftlykta, 
* 2 vita lampskärmar,
* 2 pkt bakformar med zebramönster,
* 2 pkt bakformar rosa med hjärtan,
* 3 ljuständare,
* 4 vita blockljus osv osv...

vårat vardagsrum

Detta är alltså mitt & dannes vardagsrum som ni ser.
Det har blivit en del förändringar, men är inte färdigt på långa vägar..!

Nu blir det macka & kaffe - vi hörs later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!