Kvar i Götlunda

Är kvar hemma hos mamma. Nisse ligger bredvid mig här och snarkar! Jag har inte gjort något speciellt alls idag, bara tagit det lugnt och rensat tankarna lite. Har varit lite huller om buller. Men idag känns det mycket bättre. Idag ska jag åka hem. Tänkte lägga upp lite bilder jag som har lovat, här på bloggen också. Så det ska jag pyssla med nu.

Igår slet vi här på framsidan med att gräva upp alla gamla buskar hon hade i en rabatt. Sen slet vi fram vattenslangen och skulle skölja rent lite, när det var klart. Och det vart blött precis överallt, haha. Herregud vad rötter och pinnar det var att gräva upp, och stackars mamma vrickade foten också. Den vart alldeles blålila och svullen och öm. Men det var lite bättre med den idag som tur var :) Jag sa åt henne att gå till sköterskan och kolla upp om det inte var något allvarligt, men ne då det var ingen fara säger hon! Inte bra. Vi slet så svetten rann och såg ut som två riktiga bönder efteråt. Jord och lera överallt. En gammal kompis till mamma kom förbi, Gittan, och hjälpte till, när hon såg att vi höll på, sen kom hennes man och svärfar. Och ungar cyklade omkring överallt, små moppepojkar med. Kändes lite som att hela Götlunda var här, haha.

Efter det åt vi lite kvällsfika och somnade på soffan, båda två. Kollade lite på Bonde söker fru, Svenska hollywood fruar, Roast på berns, så kul. Maria Montazami säger jag bara, hon är väl bara för skön? Fast förstår ändå inte riktigt att man kan vara så pass blåst som hon är. Fast hon verkar ju himla snäll och go, hon vill ju iallafall så väl? :)

Mamma var precis hem hit mig på lunch. Vi åt pasta med köttfärssås, kaffe och kaka! Sen kommer hon tillbaka vid 5 taget när hon har slutat. Ska lägga över lite bilder till hennes dator och fixa sålänge. Först ska jag hjälpa henne att mäta lite i hennes rabatter, ska kika efter stenplattor typ, som man ska lägga som en kant runt om. Kommer bli bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!