Valborgskvällen + massa bilder



Hallå!

Tänkte berätta om min valborg. Den var superbra! Vi hade inte tänkt att festa. Men nu blev det så iallafall. Danne kom hem med 1 platta päroncider och 3 liter vin, haha! Sen gick vi iväg och handlade gottgott, gick hem och grillade, drack gott och hade det mysigt med levande ljus ute på balkongen!

Sen gick vi ner emot brasan vid halv 10, kollade på fyverkerier, gosade och värmde oss vid brasan. Hur mysigt som helst. Det var bara jag och danne. Träffade Sara där en sväng med, kul! :) Sen började det regna efter ett tag, då gick vi emot bowlingen och tänkte ta en cider! Där träffade vi henke, putte, nicky osv, satt och snacka massa. Det var också hur trevligt som helst.

Efter det, vid 12-snåret, åkte vi hem och hämtade dannes plånka och gick in på Bishops med Nicky. Dom andra stack till scheele, men eftersom vi inte hade någon biljett orkade vi inte ens försöka. På Bishops träffade jag Maria, dannes pappas grannes dotter, världens bästa tjej typ, så underbar! :) Sen träffade vi Sirpa (marias mamma) också, hon fyllde år så då vart en ju självklart massa sång för henne, haha! också hur trevligt som helst. Sen gick vi och tog en kebab med dom vid 2, gick hem, påvägen träffade vi några gamla kompisar till danne så gick och snacka med dom.

Sen gick vi hem och tog ett varmt bad, vi frös som bara den. Då var klockan halv 4. Efter en stund då vaknade jag till, och märkte att både danne och jag hade suttit och sovit i badkaret en timma! hahaha snacka om att fötterna var farfar-fötter! Vattnet var skit varmt! Efter det gick vi in och la oss i sängen.

MEN vaknade igen vid 8-taget på morgonen i panik! Grannen ovanför stod och slog nåt hårt, tungt och stort i golvet (vårat tak i sovrummet) som ett jävla cp, så jag vart livrädd. Allting vi hade på väggarna skakade, och nu hittar jag inte på! Jag vettefaaan vad han höll på med, så jag röck tag i danne och tog på mig morgonrocken och sprang upp och plingade på för att fråga vad i helvete han höll på med. Men nä då, då vågar fanskapet inte öppna dörren! Klurig jävel.. usch! klockan 8 på en lördagsmorgon liksom..

Efter det somnade vi om. Och vaknade och somnade om vart annat. Vi gick upp ur sängen och då var klockan ungefär halv tre, på eftermiddagen. Då gick vi ner emot stan, tänkte hyra film eller nått. Men fanns ingen bra som någon av oss ville se, och inget fik var öppet heller. Så vi tänkte gå till schilles och käka flott-mat där. Båda var vrålhungriga. Men det var också stängt. Suck! Då gick vi in på OKQ8 för att se om dom hade Avatar. Och de hade dom, 299 spänn.. men den vart det! På Blu ray. Sen gick vi in på Lid'l för att handla godis. Och där inne kom vi på att vi skulle gå till Ica på big inn. Så efter det gick vi dit. Där köpte vi allt möjligt gott, och efter det så gick vi till pizzeria En till. Där dom FÖRRUT hade världens goaste pizzor/kebab. Men nu har dom tyvärr bytit ägare så det är inte alls samma längre. Helt värdelöst. Sådär borde man inte få göra bara sådär! Därför vill man ju aldrig mer äta där, men vi gav dom en chans till. Men nja.. klart, det var gott. Men inte alls lika gott som förrut. Sen gick vi hem och hade det riktigt mysigt! Avatar på blu ray på vår LED tv, riktigt bra säger jag bara!

Här kommer lite bilder:

Våran fina lilla jordgubbsplanta ute på balkongen. Hoppas den tar sig riktigt bra bara, så man får mycket egna jordgubbar!

Den efterlängtade potatisgratängen är på G!

Då får man roa sig med annat sålänge ;)

Upp med fläskfilén på grillen!

Tända lite ljus och få lite mysigt. Nej vi har inga utemöbler ännu, då får man nöja sig med en picknick filt på golvet sålänge! Mysigt det också. hihi

ljuus, myspys!

världens snyggaste grillmästare ;) min danne!

jag; hungrig och helt ofixad! bjuder på den..

maaaaat..


Riktig mums mat om du frågar mig! ;D

riktigt god cider till, päroncider! :)

puss på älskling (jag har varken fixat håret eller bytt om här)

Elsa var med (nu börjar det bli suddigt, haha!)

Och här är jag!

danne med rökmustasch! :)

dagen efter var det som sagt slitage. Men älskling är lika söt för det! :)


dagen-efter-mys hemma :)









Elsa var också trött dagen efter.

Det var alla bilder det. Bilder från när vi var ute eller ens fixade blev det inte.
Jag glömde kameran hemma tyvärr!


Kommentarer
Postat av: Elin
2010-05-04 @ 16:28:01 URL: http://amarantine.devote.se

Vad mysigt!! Och maten såg ju inte heeelt feel ut, gud va sugen jag blev på grillat! ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!