Currykyckling i ugn:

Nu ska jag ge er ett tips på ett eget recept med kyckling, som jag själv bara mega älskaaaar!
Det är väldigt enkelt, går ganska snabbt att laga, är relativt nyttigt och är mycket gooott!

Det här behöver du (till en stor ungsform):
* ca 4 st stora kycklingfiléer
* ca 500g ris
* ca 1 liter currysås (knorr's färdiga påsar går bra)
* Ananas (konserverad eller färsk)
* Starka feferonisar/jalapeño/chili (krydda efter önskad styrka)
* Majs
* Chiliflingor
* Curry
(tror jag fick med allt)



Såhär gör du:

1.
Sätt först och främst riset på kokning. Det tar längst tid.
Jag använder mig av en riskokare, mycket simpelt!


2. Skär ner kycklingfiléerna till mindre bitar
och bryn & krydda sen med exempelvis curry.



3. Hacka ner ananas, paprika, feferoni eller annan
 frukt/grönsak du tycker passar dig i smaken.


4. Koka iordning currysåsen enligt beskrivningen.


5. När riset är färdigt. Häll över allt i
en stor ugnsform och bred ut.


6. Strö över majskornen!


7. Bred ut kycklingen ananasen och
feferonisarna, det du själv vill ha i.


8. Häll över currysåsen.


9. Krydda med exempelvis chiliflingor och mer curry ovanpå
och ställ in mitt i ugnen i ca 15-20 min i 175 grader!


10. KLARRT!
Servera med grönsaker och njuuut! :)

jo jag tackar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!