Måndag 7 Februari

Goddagens!

Nu är det måndag igen, tiden går fort..
Igår var vi i hallstahammar och kikade på hallsa möbel outlet, men hittade inte ett skit! Förrutom ett vitrinskåp och ett stort vitt bort med 6 stolar. Men det får vi ju inte plats med nu. Kanske om vi får flytta till det där stora huset så :) Men det visar sig, hon borde ringa den här veckan förhoppningsvis! :) Vill bara komma dit och titta och hoppas på att det är så fint som jag tror, och bara flytta in dit ååååh :)

Idag blir det nog relativt lugnt för min del. Ska städa och plocka och dona lite här hemma. Och pyssla om mig själv lite, fixa & måla om naglarna, ansiktsmask, hårinpackning och lite sånt hade jag tänkt mig! :)


Imorgon blir det full rulle! Pratade med lilla mamma nu på morgonen. och hon kommer hit runt åtta imorgon bitti, då ska vi sätta igång och tvätta eller om det blir vid 10, får se om det är ledigt innan eller ej! sen ska vi kanske ut och gå en långpromenad igen? och sen blir det besök hos läkaren... usch.. jag är jättenervös! Men så himla skönt att jag har mamma med mig iallafall, så jag slipper vara ensam :) Då blir jag iallafall lugnare! Ska prata med honom och få reda på mina provsvar som jag tog förra veckan angående sköldköteln, om det är bra nivåer, eller om det är någon rubbning med över-eller under produktion av sköldkötelhormon. Hoppas att det är bra...

Usch, jag har inte tänkt så mycket på det senaste tiden, men igårkväll.. då började jag söka runt på internet om det för att få lite fakta. Jag vill ha information så jag själv förstår vad det handlar om, och om det isåfall är så att jag nu är drabbad vet jag vad det innebär. Men jag vet, man ska inte söka omkring på internet för då kan man tro att man har både den ena och den andra sjukdomen, och ställer diagnosen på sig själv. Man kan lätt bli en hypokondriker av detta.. I know!! :P Men kunde inte låta bli.. och jag ångrar lite att jag gjorde det, samtidigt som jag har lärt mig mycket om vad det är för något.. jag oroar mig förhoppningsvis i onödan...

 
"Sköldkörteln är en av kroppens viktigaste hormonproducenter. Sköldkörteln sitter strax under struphuvudet och väger ca. 25 gram. I sköldkörteln produceras flera olika hormoner som bland annat är viktiga för kroppens ämnesomsättning, värmeproduktion och kalciumomsättning. Hormonproduktionen styrs från hjärndelen hypotalamus och hypofyskörteln."



WISH ME LUCK!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!