Tisdag 1a FEBRUARI!

(varning !! vart ett lååångt inlägg idag)


GOD KVÄLL!

Har precis satt mig ner här, framför datorn en sväng!
Har varit fullt upp sen 8 imorse, då min lilla mamma kom hit, haha! :) Började med att vi käkade lite frulle tillsammans & snacka skit.. har ju inte setts på en hel vecka! Sen skulle vi åka iväg för att handla lite ingredienser till hawaii-pirogerna! För att sedan åka hem, börja med degen och sen skulle jag färga håret på mamma :) men.. de började med att vi åkte iväg utan min plånbok, så det var bara att vända bilen igen, och gå upp och hämta den! Sen hamnade vi på stan och kikade i klädaffärer? Hm.

Sen plingade det i min mobil, en påminnelse, om att jag skulle på provtagning idag på medicinmottagningen på lasarettet i här i Köping.. jaha! Då var det bara att åka hem IGEN, för att hämta kallelsen jag har hemma, måste ju ha den med mig när jag kommer dit. Men det var skönt att mamma följde med mig dit idag iallafall, jag hatar verkligen sjukhus för er som inte vet det! Det är inget speciellt sådär som har hänt.. jo var och besökte farmor på sjukhus innan hon dog, och det var hemskt hjärtskärande! usch :( Kan vara därför.. men vet inte säkert om det är det! Jag blir nervös och känner ett starkt obehag så fort jag kliver in på ett sjukhus.. även fast jag bara ska dit och göra något helt ofarligt, jag förstår inte.. :( jättejobbigt är det!
 


Men idag skulle jag iallafall bli stucken i armen och de skulle tömma mig på lite blod! och ta ett vilo-ekg! Min läkare hade skickat kallelse till mig. Gjorde snor-ont som vanligt att bli stucken, men har fått lära mig att man ska andas djupt, och tänka på annat! Jag är ju sprut-rädd också.. och fick en massa fina röda sugploppmärken överallt på överkroppen och benen av EKG:et dom tog också.. men det verkade se fint ut! Berättade min än-så-länge-lilla-hemlis för henne, idag, lika bra tänkte jag. Hon sken upp, bara stod där med huvudet på sned och tittade på mig, och sa nämen åh vad du är söt och du ser så himla glad ut, och det bara glittrar i ögonen på dig nu! Hon känns så trygg och snäll och allmänt jättebra som människa! Det har ju varit mycket sjukhusbesök fram och tillbaka för min del senaste tiden. Kan kortfattat säga att det är för att jag har haft för hög puls/hjärtklappning/blodtryck. Har haft en massa elektroder påklistrade på mig som jag fick gå runt med i flera dagar hemma t.ex, som kontrollerade mina hjärtslag. och varit och gjort ultraljud på hjärtat, och en massa mer undersökningar.. men.. som tur är visade det inga konstigheter, inget fel på mitt hjärta här inte! :D pust!! då kan jag lugna ner mig lite iaf! Men det var lite för högt värde längst ner i mitten på halsen på mig (där sköldköteln sitter, ett "organ" som sköter ämnesomsättningen) så det var det jag var och tog prover på idag bl.a! och tisdag nästa vecka kl 15 ska jag dit igen, och träffa läkaren för att han ska prata med mig och förklara om det är något högt värde eller så. Hoppas att det går bra bara.

Men nog om det nu. Efter detta kunde vi åka och handla mat och det vi skulle ha! Fick åka runt till typ alla mataffärer här i stan, för att hitta det vi skulle ha, men det gjorde vi till slut hihi! och jag råkade köpa kattsand utav bara farten.. och det var ju dumt.. för.. vi måste göra oss av med våran älskling.. :( ELSA! (katten)Det kommer aldrig att funka i framtiden om hon ska hålla på och fortsätta skrika var och varannan natt :( Vi får inte sova.. det är hur tråkigt som helst, för jag vill inte göra mig av med henne, verkligen inte.. hon är ju våran lilla bebis! Men det går bara inte längre, vi måste faktiskt få sova också. Vi har kämpat länge nog med henne och hoppats på att hon ska bli bättre, att hon kommer sluta skrika. Men det gör hon inte! jag är jätteledsen just nu för det, och ett par från munktorp som vill ta över henne ringde nyss danne och ställde massa frågor.. det är några som dannes mormor känner, men endå! Började gråta igår när vi pratade om det, usch :(

Nog om detta också nu. Vi kom iallafall hem med allt som vi skulle ha idag. Fixade ihop degen så den skulle få jäsa till sig, medans jag färgade håret på mamma :) Och jag vart tvungen att göra degen två gånger.. för att första gången vart de kaos av degen, vet inte vad som hände :P men andra gången vart de toppen iallafall. Och mammas hår också! Så roligt att hålla på med hår, skulle nog bli frisör hihi :) Får se hur de blir med det i framtiden! Igår var jag ju med my hela dagen nästan, och vi var hemma hos henne och färgade hår då också, både hennes och mitt hår! :) Vart kalasbra!

pirogerna som mamma och jag bakade idag vart sjukt goda! har redan ätit flera stycken! Vi är duktiga som tusan hihi, vi skulle kunna baka sånna och sälja tyckte hon, men ja de får vi se :)

Snart ska jag iväg och träna också, med Jeanette.. får se hur mycket jag orkar haha :) Sen blire nog hem och käka fisk, mos och kall sås! mumma...


Ha en bra kväll!
PUSSAR & KRAMAR!


Kommentarer
Postat av: Asgeirastrid
2011-07-25 @ 10:59:41 URL: http://asgeirastrid.blogh2o.com

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!