Måndag 4e Juli

hallo hallo! :)

Helgen har som ni har märkt inte bjudit på särskilt många inlägg här i min blogg!

Det har inte funnits någon dator-tid, och inte heller någon bra teckning på telefonen! Det vart ju lite ändrande i planerna.. i fredags var jag ju snortrött och ville vara hemma och bara ta det lugnt som jag skrev. Men så blev de ju icke.. Peter kom över hit en sväng, sen åkte vi ut till Valskog en sväng och hälsa på svärmor och snacka skit och åt hemodlade jordgubbar! Sen var de dax att packa fiske/utflyktsväskan (väskorna!) Det vart en jävla massa grejjer. Slutade med att det var 3 fullproppade bilar, 6 pers och en vovve som åkte iväg och fiskade utanför örebro, villingsberg. Vi kom väl fram runt en 02 på natten, det var kolsvart så man knappt såg vart man gick, då skulle vi trassla oss på en liten stig full av rötter, stenar och diverse grunk's runt halva sjön! Väl framme korkades det upp en grogg i platsmugg direkt, i med spöna och tända brasan. Riktigt mysigt faktiskt :D Efter ett par timmar, eller sisodär runt 5/6-snåret tror jag, vart jag och danne lite trötta, så vi bäddade ner oss på en filt och delade på en sovsäck - under bar himmel, mysigt!

Förrutom att vi vaknade en stund senare.. av att det ösregnade på oss och av ett fyllo som satt och gorma om sverigedemokraterna bredvid, det var tydligen någon av de andra som var i sjön och fiskade. Jaja, nästa gång jag vaknade var han iallafall borta haha! :P Dagen fortsatte på samma ställe hela lördagen också, fiska, sova, äta och dricka alkohol! Riktigt trevligt, men slitet! Vi var hemma igen runt 19 kanske på lördagen efter en vända på Max i örebro, och då var det bara att plocka upp alla grejjer, rensa firre, duscha sen bädda ner sig i soffan framför tvn och slockna direkt!


såhär såg det ut när vi kom fram!


efter ett tag!


groogg!




slitage!


danne fick firre!


liten del av ekipaget..



Söndagen: var ganska lugn endå, jag, danne, peter och julle åkte en sväng till Västerås och åt fullkornspizza-och-thaimatsbuffé och lite sådär :) Sen hem och tvätta, städa, diska, stryka osv. Sen kolla på film och göra fotbad! Reservation road hette filmen, en thriller, riktigt bra film! Jobbig sits var det i den.. :/ nån som också titta på den? kommer inte ihåg vilken kanal den gick på bara!





och idag, måndag: började dagen med kaos! Vi skulle åka och jobba i Västerås, men först och främst skulle vi iallafall hämta jobbarkläderna som var kvar i mitt skåp på Yara. Men en jobbarkompis, som jag även skulle åka med in till västerås med, försov sig.. eller nåt sånt? Så det vart lite förseningar där, för vi fick inte tag i honom alls för telefonen hans var avstängd.. Så "chefen" fick hämta upp mig istället. Sen åka och möta upp en kille ifrån Arboga miljötransport som också skulle med in till Västerås och jobba idag. Tankbilsförare. Slutade med att jag fick åka tankbil med honom in till Västerås, och sen möta upp den 3e som skulle vara med, sen rulla det på fint iallafall.. vi sanerade en dieseltank i hamnen, eller ja på OKQ8 depån i hamnen, tanken är på 700 kvm. Rätt stor! :O så idag har vi kämpat på bra, även fast vi var en man kort. Har t.o.m fått blåsor i händerna, pain! :P Men vi ska dit imorgon igen och suga ut det som blev kvar. På onsdag ska den vara färdig för då ska den besiktigas. Efter det tror jag att det var en annan tank vi skulle fixa, men vi får se vad som händer & sker! :)





Nu har jag & danne käkat mat, duschat och slängt på oss myspyskläder för att baaaara ta det lugnt! :) Nu har ni blivit lite uppdaterade iallafall hihi.


på återseénde! ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma
2011-07-05 @ 09:52:29

Vad mysigt.Fina bilder. puss och kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!