Mitt hårprojekt:

Såhär har det sett ut de senaste åren:
mörkt hår, ibland med lugg, ibland lite kortare, men alltid "dark mocca"!



Efter ett tag började tröttna och ville ha förändring... :




Jag hade utväxt, och sen ville färgen självklart inte fastna lika mycket överallt i håret.

första bilden uppe till vänster: uppsatt hår - efter första slingningen,
bilden bredvid: uppsatt hår - andra slingningen.. kaos! :S
Resultat: fläckigt i nyanserna ljusblondt, orange, gult och brunt på samma gång... hihi :P


men men, så kan det gå! Därför fick jag gå omkring såhär ett tag..
och vila håret och dränka det i återfuktande inpackningar/hårkurer.

visst sliter blonderingarna på håret, men inte så mycket ändå, som man kanske kan tro.
Jag har iallafall inget svinto eller "tuggumihår" :)



 Efter lite hjälp av frisören Denise, för att rätta till det hela:
ett jämnare resultat + lite ljusare och bort med de slitna topparna!

Just nu ser jag ut som de två sista bilderna här. Ganska ljust?!
(visst, håret är ofixat och ruffsigt på dessa bilder, svårt att få en bra bild. men bättre kommer!)


<- då & nu ->
(för att nå detta resultat tog det ca 1 månad - för mig)

Ändå om man ska lyssna på frisörerna, så ska det ta ca 1 år innan man är "blond" från att ha varit mörkhårig. Nu gäller det bara att vänta och se om håret bleks naturligt något av solen, annars blir det att lägga i flera ljusa slingor om ett tag! ;) men glöm ej de viktiga inpackningarna!


jag använder den här!

Jag gillar färändringen iallafall. Kul med nåt nytt! :)
Kanske ska ta och ändra frisyr också om ett tag, men vet inte 100% vilken.
Några tips? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!