Onsdag 6e Juli

God kväll på er!

Tänkte klämma in ett litet blogginlägg såhär på kvällskvisten..

Idag har jag jobbat, och slutade en och en halv timma tidigare idag, för jag har varit hos frissan! ;) wiiiiee vad roligt det var, och skönt - med ett bra resultat. Min frisör som heter Denise kan jag starkt rekomendera, hon är grym :)

En bild på håret, några dagar innan frisörbesöket:

(ofixat, risigt och ruffsigt...)

Anledningen till att jag var där idag var att hon skulle hjälpa mig, med min aningen misslyckade hemmafärgning! och det gick kanon. Men det är inte helt färdigt än.. bron byggdes inte på en dag sörru! ;)

Nästa tänkta besök om ca 1-2 månader, blir att lägga i lite flera ljusa slingor och kanske klippa till en helt annan frisyr än den jag har nu, men det sistnämnda har jag inte bestämt mig för än! och färgen får vi se hur den blir efter ett tag, solen kan ju gärna få hjälpa till lite på traven, slipper man skada de stackars stråna hihi :P

Idag gjorde vi dessa behandlingar:
Folieslingor på de lite mörkare partierna,
Tvätt med massa gottigott-doftande produkter,
nyansering (jämna till håret),
smorde in en liten mängd med välgörande olja för håret,
föning + plattning,
och till sist men inte minst klippning, vart mest lite finputsning på toppar.

Köpte med mig en hårinpackning hem också. Paul Mitchell original, hair repair treatment. En tub kostar 290:- och hela paketet för denna dag slutade på 1790:- Lite dyrt kanske vissa tycker, men det är lätt värt det för att inte ha gått till en frisör på exakt 10 år i år?! Har ju klippt och färgat mig själv, och det har funkat kanon faktiskt, men inte nu när man ska förnya sig så pass mycket!

Efter det sprang jag iväg en sväng till lindex och kikade lite, men vart inge storshopping där inte. 3 par trosor fick räcka :) Sen hem till älskling och äta middag och plocka lite. Nu har jag tänt ljus lite här och var i huset, så ska sluta blogga för ikväll nu och ha kvällsmys i soffan med Danne! Snart dax att bädda ner sig i sängen också :) Imorgon är det jobb som gäller igen!

Bilder på håret och lite annat dyker upp inom kort! Håll utkik ;)

Natti natti från mig!


Kommentarer
Postat av: Mamma
2011-07-07 @ 07:27:34

Ugglan har kollat bloggen,den är grym. Kram på dej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!