Emma tipsar!


Jag provade på att köpa Syoss moisture shampoo & balsam här för ett tag sen! Tidigare har jag använt wella pro series. Men eftersom det tog slut tänkte jag prova något nytt. Har hunnit använda Syoss två gånger (andra gången var nyss) tycker att det verkar vara helt okej faktiskt! Fast wella pro series är bättre, enligt mig iallafall. Men nu vet man ju det :) Det här syoss ska vara återfuktande och vårdande för håret. När man masserar balsamet i håret bara försvinner det in! Det luktar iallafall jätte gott och fräscht efteråt och håret känns mjukt :)


Just därför tänkte jag passa på att tipsa er om ett shamponerings-tips!
Jag läste i en tidning för ganska längesen. Där en frisör skrev olika tips när man tvättar håret. Det man ska göra är att när man applicerar shampoo i håret ska man göra såhär: man tar en klick shampoo i handen lika liten ungefär som en 5krona! masserar in det i hårbotten och utåt i längderna, sköljer ur sen gör du om samma procedur en gång till, det vill säga tar en klick lika liten som en 5 krona i handen IGEN, och masserar in i hårbotten och därefter utåt i längderna. Du kommer nu märka att håret fluffar upp sig på en gång, mot gången innan. Skölj ur och avsluta sedan med balsam endast längderna! För balsam i hårbotten kan göra håret fett och tungt. Resultatet blir då platt och stripigt hår, och det vill man ju inte ha? :( En gång i veckan åtminstone kan du också använda hårkur/inpackning. Jag gör alltid såhär nu för tiden när jag tvättar håret, och jag kan rekomendera det, annars skulle jag inte skriva ut det här.
 Testa nu själv så får du se! ;)



Första schampooneringen tar bort hårstylingsprodukter, andra shampooneringen rengör på djupet och tillför volym till håret! Det känns mycket renare när man gör såhär, och du spar på shampoo. Låter kanske inte så, men eftersom man också ska försöka tvätta håret så sällan det bara går (vill säga 2-3 gånger i veckan) så är det bra, för det "håller sig rent" längre och blir inte lika fett på en gång. Det blir heller inte lika fett ju mindre du tvättar håret. Och självklart, ibland måste man tvätta håret oftare än så, om du tränar och blir genomsvettig till exempel! Men försök att inte tvätta för ofta iallafall, då blire toppen ;)


Nu blire fix här för min del! Sen ner på stan en sväng sen möta upp D! :)
Hörs & ses senare!


Kommentarer
Postat av: Malin
2011-03-11 @ 14:39:49 URL: http://malinwahlbom.blogg.se/

jätte bra tips, så gör jag med när jag tvättar håret!=) lärde mig det hos en frisör! dock pratade dom om att det bara gäller med en "liten klick" för salongsprodukter, för oftast behövs det mer om man köper t.ex. sunsilk på ica=)

Postat av: Anonym
2011-03-11 @ 15:09:37 URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

har alltid velat testa de!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!