Torra läppar? se hit!

Jag är så grymt torr och narig om läpparna just nu! Usch inte behagligt på någe vis ju.. :(
Någon mer som har samma problem som mig just nu, i kylan?

Jag ska därför dela med mig av ett superbra tips till er då! Som både är enkelt, går snabbt och är riktigt bra för plånboken! :) Jag gjorde helt själv imorse för att visa er..

EGEN LÄPPSKRUBB:


Gör såhär:
1.
Ta fram strösocker och olivolja. (går även bra med honung)
2. Ta fram en liten burk/glas + en sked.
3. Häll i några skedar strösocker + en skvätt olivolja.
4. Rör ihop till en "röra".
5. Ta en klick på fingrarna och skrubba in läpparna lagom hårt.
6. Låt verka en stund och skölj sedan bort med ljummet vatten och avrunda med läppsyl efteråt!

Strösockret är skrubbande och tar bort döda hudceller etc. och olivoljan är återfuktande och vårdande!

Lycka till! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!