Från förra helgen:

I lördags eftermiddag kom mamsen & lasse hit och hälsade på :)

Daniel och jag hade öl & vin kvar ifrån gårdagen. Så han bjussa Lasse på en öl,
sen fick vi för oss att spela kineckt sports, och det vart ju roligt som tusan, två lag!
Daniel & jag vann heela tiden ;) Sen övertalade jag mamma att ta ett glas vin hon med,
och då kunde hon inte åka hem ju så dom fick sova kvar :)
Vin tetran tog slut efter timmar av tv-spel, då fick vi för oss att gå ut och käka, på Greken!
Men när vi kom fram så var vi inte hungriga längre, så vi beställde in förrätt och öl/cider.

Efter ett tag gick vi vidare till bowlingen, och bowlade på riktigt istället för xbox kineckt!
Var sjukt längesen så det var riktigt roligt. Minns dock inte riktigt vem som vann ;)
Vart ännu mera dricka där, och mamma lyckades spärra mitt visakort haha!
Hon fick mitt kort för att gå och handla i baren för jag skulle bjuda,
då trodde hon visst att det var hennes kort, eftersom hennes ser likadant ut,
så hon slog in hennes kod.. 3 gånger, och fattade inte varför det inte funkade, 
mitt kort vart autospärrat! :P haha!

Träffade lite allt möjligt folk där, vi var nog kvar där till 12 snåret tror jag.
Sen GICK vi till klubb v8.. förbi ögir, kallt som sjutton var det! :O
men mamma hade visst ingen lust med det så hon gick på andra äventyr!
Synd bara att vi glömde att hon hade hennes mobil och nycklar hemma hos oss!
Så vi kunde inte ringa varandra eller nåt ju :( Men där var det billigt som tusan,
så vi vart ännu mera onyktra, vet inte riktigt vad klockan var när de stängde,
men vi kom hem efter 05 på söndagsmorgonen! och då lös det i källaren?

Jag gick ner och kollade och i tvättstugan satt stackars mamma och frös!
hon hade gått hem från hantis runt 2 och då var ju vi inte hemma och ingen nyckel hade hon heller,
och inte kunde hon ringa oss :( awww stackars! så hon hade väntat jättelänge på oss!
men det var skönt att komma in i värmen, och vi hade ju gått ända hem också ifrån v8
så det vart ganska kallt... när vi kom in så somna jag på ett hörn i soffan, mamma i ett annat.. 
drack i ca 12 timmar? fattar inte hur jag pallade! :P dagen efter var det slitet som sjutton.
Bakispizza! sen baaaara ta det lugnt.













Sen var det måndag och jobb.. fortfarande sliten haha :S
Det var en tank som skulle göras rent efter helgens jobb där i, dom hade blästrat den
så det var fullt med sand överallt och det fick inte vara ett korn kvar typ!

Tisdagen vart det jobb igen, tungt jobb, fast jag var ju inte lika sliten då som tur var!
Vi skulle byta ösarplåtar inne i en stor trumma på TN2. 48 st stora klumpiga och tunga "plåtar",
ca 1 meter långa, 30 cm höga och med taggar på ena sidan. de vägde väl ca 30-40 kg styck!
Dem skulle vi bära upp 2 våningar genom trappor och grejjer.

Sen var det två killar ifrån Dalkia som monterade bort de gamla plåtarna, som också skulle bäras ut,
lika tunga dom, men utan "taggar"! Skaplig träningsvärk jag hade efter det, och jag har det fortfarande!
Kul att jag var den enda tjejen där och de vart "såå imponerade" av att JAG, en tjej, var så stark
och orkade bära upp dom ensam! min chef vart så orolig för mig när han såg mig "neej men emma då, du ska inte behöva bära dom där, akta dig, det är ju så tungt" men tjii fick dom hihi ;) roligt att bevisa att tjejer kan FAKTISKT också :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!