Fredagsfrirare!

I'm sorry! jag har ju varit en jättedålig bloggare sista tiden här, har inte blivit av bara :) men jag ser att det finns några som saknat det, vart in varje dag och kikat om jag har uppdaterat något, kul! :)

Men idag är det fredag - och det måste ju firas, för det är underbart med helger!
Blir nog att äta och dricka gott, och kanske titta på idol? dont know!
Hur ska ni spendera eran fredag? :)

såhär ser jag ut idag - fredagsfin:



Jag är en grislisa och jag jobbar i Kolsva nu den här veckan som var, och några veckor framöver, på "bruket". Vi sanerar lokalerna där de eldar med pellets, de har nog inte städats där på 15 år, ni kan ju tänka er vilket berg av damm och snusk vi tar bort ;) fint blire!

jaa.. och vad har hänt sen senast?

Som ni vet så var vi ju till Ullared förra helgen till att börja med, vi åkte härifrån 02 i fredags natt!
Egentligen skulle vi åkt kl 24, men då försov sig mamma lite grann, och ringde och hörde om vi inte kunde åka vid 01 istället, javisst! Så jag ställde om klockan för att sova en "liten stund till" jo förmodligen.. hade glömt att jag hade min iphone inställd på bara "vardagar" och det hann ju bli lördag när klockan blev efter 24! Så jag vaknade helt förvirrad kl 01 av att det var nån tok som stod och hängde på dörrklockan.. men det var ju bara lilla mamma :) för min klocka hade ju självklart inte ringt och hon undra varför vi ej öppnade... så tokigt de kan bli!

Det dimmade på som bara sjutton mot morgonkvisten på färden mot ullared, så inte kunde man ha gasen i botten direkt, så vi kom fram 07.22. Alltså 22 minuter efter öppning! ...proppfullt på parkeringen och fullt ös på folk överallt.. jag var nyvaken, osminkad och trött.. bra kombo! orka inte ens byta om från min "pyamas" - rosa mysbyxor och luvtröja.. och självklart råkade jag välja världens sämsta skor att ha på mig också, vita tygskor ifrån H&M, fick så ont i fötterna och ryggen, så jag ville bara sätta mig och gråta till slut, fi fan! :( på tal om det så är det för att jag behöver inlägg i mina skor, men har inte tagit tag i det och fixat det, än. Mina fötter vill liksom stödja sig lite inåtlutade längs med fötterna, inget som syns tror jag, men det känns, så därför får jag inte rätt hållning upp i ryggen, så svanken avlider typ om jag står/går på tok för länge! men men!

Vi handlade, trots allt, mycket! Första rundan vart det typ ingenting, sen käka vi frukost/lunch och efter det då jävlar vart vagnen full ;) Kommer inte ihåg vad vi (eller rättare sagt jag) köpte riktigt, men ungefär detta fick vi med oss hem:

2 st vinter parkas till mig (en brun med päls och en svart med päls, inte samma modell),
1 st rosa mobilskal,
2 st navelsmycken, 
1 st hårtork (obh nordica),
3 st träningskläder (byxor, jacka & t-shirt i samma),
8 st vita blockljus,
3 st halsdukar (brun, grå och svart)
1 st mössa,
2 st flätade bälten (svart & brun),
1 st stätt läderbälte (brunt)
3 st hårvård (schampoo, balsam & inpackning med silverschampoo-effekt)
4 st dieselparfymer (1 dam 3 herr),
6 st ljuständare (går åt som smör här hemma)
2 st vita lampfötter,
2 st vita lampskärmar,
3 st nagellack,
1 st nessesär,
2 st fina glasburkar,
3 st ansiktsmaskar,
1 st hårspray,
4 st tandkrämer,
1 st potatispress,
1 st durkslag i stål,
2 st vita krukor (små söta figurer, växten i kmr vara håret till dom)
2 st "take away" kaffemuggar i porslin + lock.
1 st godis skål (ett hjärta delat på två, med texten "ditt" & "mitt")
4 st väggord (kärlek, lycka, välkommen & hem ljuva hem)
1 st hängare (en krok på varje bokstav - "home")
1 st servettställ
1 st vit trälåda med glaslock med texten "tea bags"
2 st rullar med snus
2 st grå/svarta höga lyktor för blockljus
2 st små vita lyktor med hjärtan
20 st höga/smala stearinljus
1 st vit burk med lock & texten "diskmedel" för maskindisktabletterna
1 st hårfärgningsborste
1 st vit skjorta
1 st leggings
1 st vit lång "farfarströja"
1 st randigt sött linne
2 st linnen (ett svart & ett vitt)
6 st söta trosor
3 st kalsonger
8 st sminkborstar i olika storlekar/former

julgrejor:
2 st vita julstjärnor på fot att ha i fönstren
1 vit julduk med röda detaljer
2 st röd/vitrandiga grytvantar med hjärta på varje
1 st vitt trä-ord "god jul"
2 st vita hissgardiner med röda detaljer till köket
1 st röd "oldstyle "adventljusstake i trä med hängande ord under "god jul"

Det är ju säkert mer än så också, haha :)


en del av parkeringen, oh så roligt..


lugnet före stormen.. där inne!


Kundvagnsparkeringen vid restaurangen - fullt..


weeiii...





Äntligen kom vi ut genom kassorna på gekås..


de vart röjj på Harry's efter gekåsrundan!


på Harry's


Några var visst liiiite trötta? ;)


påväg hemåt!


Stannade till i Gränna och köpte 10 st sånna här i olika smaker och 3 st små fina glasburkar med små polkagrisar i.. och åt lunch!


fanns lite att välja på..


ja vi kom ju hem med en full lastad bil iallafall? :) haha!!


ojojoj...


Upp packning av shoppingen, hemma.







Mer städade bilder lär väl komma upp :)

nää nu är daniel hemma, ska gå och snicksnacka med honom :)

Hörs senare! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!