Goda nyheter!

Som jag egentligen redan visste om, men endå! :) Jag fick mina provsvar från blodproven hemskickade här om dagen. Och det visade sig vara ..bra *pust pust* !! ;-)

Men det finurliga med det hela är: jag känner mig ju inte sjuk, och vill såklart därför inte ha nån vård, för jag verkligen hatar sjukhus! Och det känns som nån mer behövande kan få den vården!

Men läkarna vill aldrig släppa mig? Nu har detta pågått i över två år! Alla möjliga undersökningar och provtagningar. Annars i mitt liv har jag ju aldrig varit på sjukhus överhuvudtaget! Jag är liksom aldrig sjuk förutom förkyld nån gång då och då.. Nu senast till exempel, då trodde jag det var slutet på mina besök. Hon skulle kolla blodtrycket (höger 120/80 & vänster 130/70)

Då var de lite för stor differens, hon började (helt random) klämma på mina fötter, och kände inte pulsen uppepå den vänstra foten. Hon vart därför så orolig.. Och visste inte om hon var dålig på att känna den, eller om de var foten som var knas helt plötsligt? Hon ville därför skicka mig vidare "för säkerhetsskull" till en undersökning hos en kärlkirurg?! :O Dagen efter vårt möte ringde hon upp mig och berättade att hon hade funderat på mig.

Vart kallad på blodprov, där dom tog massa blod ifrån mig, uuuhhh för nålar! :( Där det visade sig vara test för reumatiska sjukdomar? Men hallå! Jag har ju liksom inte ont i varken leder eller kropp?? Finns inte i släkten eller nånting! (Jag är verkligen ingen läkare, men hade de inte varit bättre att kolla typ en sån enkel grej som vanlig kolesterol istället? :S)

Tur att testen visade sig vara bra iallafall! :) även fast jag innerst inne visste svaret, så blir man ju lite nervös? :S men nu har jag iaf bara ett besök till kvar, kärlkirurgen i Västerås. För att kolla så mina blodkärl sitter där de ska och fungerar som de ska haha ;-) inget jag ser fram emot! Men då borde allt vara avbockat ifrån min "för säkerhetsskull's listan" tycker jag :-)

Förrutom en grej då, ska upp och se om min cysta på äggstocken finns kvar imorgon förmiddag. Den upptäcktes för ca 3 månader sen. Hon tyckte vi skulle vänta och se, efter en specialkur jag har haft. Hoppas på att den är väck, annars blir det ny tid för att ta bort den med! :( MEN annars, så är jag frisk som en nötkärna :-D

Näääää fii fan.... slutpratat om sickness!! De är inte ett dugg kul :-D sorry! men jag vart tydligen tvungen att skriva av mig..


De kommer iallafall ett bra tips efter detta inlägg! ;-)


Kommentarer
Postat av: Alexandra
2012-04-24 @ 22:28:30 URL: http://typaleix.blogg.se/

Följa varandra med bloglovin? :)

Postat av: nita
2012-05-06 @ 01:25:24 URL: http://nita.myshowroom.se

Att dricka green tea hjalper okso om man vill bli smal :)



kram, halsningar fran L.A


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!