Fredag 6 Juli 2012

hallå hallå!

Nu är det en riktig tröttmössa som skriver. Fy bubblan alltså! Vet inte varför men är sinnessjukt trött. Igår när jag kom hem ifrån jobbet, gick jag in i duschen och fixade, sen gick jag och la mig och sov. Blev väckt med färdig middag vid 8-9 snåret. Kollade på bad boys 2 och somnade igen :O vaknade knappt av att klockan ringde imorse. Den stod på 05.20, jag gick upp 06? Men känner mig lite piggare nu idag :) Håller på att tvättar och har nyss unnat mig en kebab med bröd :) gött!

Dagens räddning:
Idag var vi i köping och jobbade. Städade ur en lägenhet där några riktiga skitgrisar hade bott, usch vilket folk det finns! :P Bakom sjukhuset i höghusen var vi! och när vi skulle gå på frukost, så vart vi djurskötare istället! :P Vi hittade vi en liten, liten igelkotte bebis på asfalten. Heelt ensam och övergiven! :( vi letade öööverallt efter mamma igelkott! och lät den vara ifred först, men ingen mamma syntes till.. så maria ringde till djursjukhuset för att höra hur vi skulle gå till väga, vi kunde ju inte lämna den lille där helt ensam heller! Där hänvisade de oss till en kvinna som var typ "expert" på igelkottar och vi ringde till henne, hon bodde nästan vid strömsholm så maria och lena åkte dit och lämnade honom så att han skulle få mat var 4e timma med mjölkersättning, värme och kärlek!

När de kom tillbaka igen så hittade vi 2 st till små bebisar, precis på samma ställe där vi hittade den första! och herregud, vi letade precis överallt efter fler ungar eller mamman. Utan resultat. "Experten" berättade att det måste ha hänt mamman något, för hon lämnar aldrig sina ungar ensamma så pass länge. och när mamman inte kommer tillbaka så börjar bebisarna bli oroliga och virra runt och leta efter mamman. Det var precis det dom gjorde :(

Så vi åkte iväg med 2 till, till henne. Jag satt hela bilfärden med dom i famnen och gav dem värme, det är tydligen jätteviktigt, blir dom nerkylda så dör de :( men jag tror att dom hamnade i bra händer nu! jag skulle gärna ha tagit hem dem själv, men jag har inte den tiden för dom. Dom ska ju matas med en "doserings spruta" med mjölkersättning, ungefär som att de diar. var 4e timma dygnet runt. Så hittar ni igelkottsungar eller andra djur, ring till strömsholm och hör efter vad ni kan göra! Lämna aldrig bara och tänk "äsh, mamman kommer ju snart och hämtar dem" för det är inte säkert, och man kan inte låta ett litet djur dö! Nä ååh, det var blande sötaste och gosigaste jag sett! Vilken dag :)









Fick bara kort på den ena, dom andra två glömde jag fota! :(
Men hur söt är han inte? :) Inte mer än 2 veckor gammal,
Har precis öppnat ögonen och hade lite problem med gången.
Filmade också, ska försöka ladda upp den, har aldrig gjort det så får se om det går!
Fick plats i min hand gott och väl. Gulle! :)

Kommentarer
Postat av: Malin
2012-07-31 @ 01:33:55 URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se

Åhh så söta! :) Vad glad jag blir över att det finns djurvänner som du som tog hand om dom! :) <3 Kram Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!