Ett liv styrt av siffror..?

Det är vad jag har börjat med nu, dvs viktväktarna! :-) Var på mitt första möte i lördags förmiddag. Vägde in mig, shoppade lite och lärde mig massa annat där till.

Mitt resultat blev att jag skulle äta sammanlagt 34 pro points per dag. Inräknat frukost, lunch, mellanmål och middag. Dricka 1,5-2 liter vatten varje dag, motionera minst 30 varje dag, får en veckobonus på 49 propoints, för att antingen äta något gott t.ex på lördagar eller sprida ut den lite på alla dagar, eller bara strunta i den totalt och bara köra på endå!

Dessutom måste jag skriva upp precis allt jag äter.. och dricker, räkna ihop poängen för varje liten grej, typ varje pålägg, varje dl pasta, varje msk matfett eller vad jag nu äter med mera. Och få ihop det till 34 poäng. (egentligen minst 26 & max 34) Alla kanske inte vet hur de funkar? Åh de är så mycket att lära, men kul! Men jag är riktigt peppad för det!! Tror de kommer bli grymt bra dehär.

Har köpt en vikt väktar-stegräknare med! Hade den på mig idag. Var uppe vid 06 imorse och tog en spring & promenadsrunda. Slutade rätt bra: 12.18 km, 17.156 steg och tjänade in 8 - nästan 9 pro points på de :-)

Annars har jag haft mamma här hela dagen :-) jättemysigt! och igår hade jag jeanette här, vi käka gott, snacka gojja, handla blommor och mös! :-)

Imorn ska jag jobba, nu ska jag kolla vidare på bb sen sova!

Hörs sen :-)
Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!